Wit Gele Kruis Full wrap tram 1

Wit-Gele Kruis Antwerpen op weg naar sterke employer branding

In de dynamische stad Antwerpen, waar de vraag naar thuiszorg hoog is, stond het Wit-Gele Kruis voor de uitdaging om nieuw talent aan te trekken. Wit-Gele Kruis afdeling Antwerpen wou niet alleen potentiële werknemers bereiken, maar ook de unieke werkcultuur van hun organisatie laten zien en hun imago versterken.

Ontdek de strategie achter de campagne in een exclusief gesprek met Communicatiemedewerker Arianne Caron.

Zelf op zoek? Breng zo je jobs naar mensen
Stel een voorbeeldcampagne samen

Uitdagingen in deze campagne

  • Opvallen in het drukke straatbeeld van Antwerpen en een blijvende indruk achterlaten.
  • Het stimuleren van interesse bij potentiële werknemers en verbondenheid bij bestaande werknemers door middel van authentieke verhalen.
  • Het overbrengen van waardering binnen de organisatie naar een breed publiek.

Resultaten

  • De campagne oogstte al snel positieve reacties, waaruit bleek dat de authentieke verhalen een diepe indruk maakten op het publiek.
  • Dankzij de strategische verspreiding via Lijncom werden diverse doelgroepen bereikt, waaronder potentiële werknemers die werden geïnspireerd om zich bij het Wit-Gele Kruis van Antwerpen aan te sluiten
  • Wit Gele Kruis Fullback 3
  • Wit Gele Kruis Superside10m2 3

De oplossing ligt out-of-home

In samenwerking met Lijncom, experts op het gebied van out-of-home, ontwikkelde het Wit-Gele Kruis Antwerpen een campagne die de kracht van verhalen combineerde met opvallende visuele elementen. Het doel was om een emotionele connectie te creëren en potentiële werknemers te inspireren om te solliciteren als thuisverpleegkundige.

Arianne Caron
Na onze eerste bespreking met Lijncom beseften we de enorme mogelijkheden voor ons verhaal. Dankzij hun brede bereik hebben we een groot publiek kunnen bereiken.

Arianne Caron - Communicatiemedewerker bij het Wit-Gele Kruis van Antwerpen

Campagneplan:

- Ingezette voertuigen: 135, mix van bussen en trams
- Digitale campagne: 24 schermen
- Regio: Antwerpen
- Duur campagne: 4 weken
- Bruto tariefwaarde: €120.000 (mediahuur, productie en taksen)

Een diverse mix van formaten werd ingezet om de campagne te ondersteunen

  • De Full wrap tram en de Super Side 10m2-formaten fungeerden als opvallende aandachtstrekkers, die voor 'stopping power' zorgden in het hart van de stad.
  • Het 2m2-formaat aan de instapzijde van bussen richtte zich specifiek op jongeren en pas afgestudeerden.
  • De Wobblers in de bussen boden de mogelijkheid om het verhaal van de medewerkers te ondersteunen.
  • De Full Back-advertenties op de bussen reden meer buiten de stad en in de buurt van de ziekenhuizen van Antwerpen.
  • De digitale videocampagne was te zien op alle schermen in de premetro, waardoor de campagne ook ondergronds tot leven kwam en tijdens de rit van de reizigers in de verschillende premetrostations.
  • Ten slotte werd het Roof Panel op de tram ingezet voor langdurige zichtbaarheid, waarbij het gedurende 52 weken op dezelfde tram aanwezig zal zijn.
  • Wit Gele Kruis Window side 2m2 bus6
  • Wit Gele Kruis DOOH16
  • Wit Gele Kruis Fullback 14
  • Wit Gele Kruis Superside10m2 1

Aanpak: originele verhalen & visuele impact

1. Authentieke verhalen: het Wit-Gele Kruis verzamelde verhalen van hun eigen werknemers, die de belangrijkste drijfveren en motivaties belichtten. Deze verhalen benadrukten onder andere het plezier van het ontdekken van de stad tijdens het werk, het nauwe contact met patiënten, de hechte band met collega's en het gemak van werken dicht bij huis.

2. Creatieve uitvoering: Wit-Gele Kruis van Antwerpen ontwikkelde de campagne volledig in-house, gaande van creatief concept tot fotografie en design.
Samen met Lijncom werden bussen en trams omgetoverd tot levendige vertellers van deze verhalen. Voorbijgangers werden aangetrokken door kleurrijke afbeeldingen en inspirerende boodschappen die hen deed kennismaken met Het Wit-Gele Kruis.

Heb je zelf ook openstaande vacatures die moeilijk ingevuld geraken?

Ontdek wat bus of tram als sterk rekruteringskanaal voor jouw bedrijf kan betekenen.

Ontdek de troeven
Contacteer ons

Gerelateerde posts

Vlaamse Overheid persmoment 58

Campagne Vlaamse overheid: hoe een buscampagne mensen aanspoort om in te grijpen

De nieuwste buscampagne van de Vlaamse Overheid roept op tot actie tegen geweld en meer respect voor de slachtoffers van een misdrijf. "Met deze campagne...

Lees meer
Renewi SS10m2 bus header

Renewi's circulaire missie versterkt door out of home campagne

Renewi, een toonaangevend waste-to-productbedrijf, lanceerde onlangs een opvallende campagne in verschillende centrumsteden in Vlaanderen. Deze campagne...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.