5 design tips voor reclame op bus en tram

Tip1 tram tirol

1. Kies een krachtig beeld

Een beeld zegt meer dan dan duizend woorden. Met een impactvol beeld, valt je boodschap meer op.

Door de ontvanger te verrassen, ontroeren of te doen lachen, bekijkt hij/zij je campagne met plezier.

Tip2 bus lidl

2. Contrasterende kleuren

Ook met kleuren kan je aandacht trekken. Volle kleurvlakken vallen beter op in het verkeer.

Maar durf gerust ook te experimenteren met felle kleuren. Wie heeft je boodschap dan niet gezien?

Bus Window back Bob

3. Less is more

Probeer je boodschap te vertalen in slechts enkele zinnen. We lezen gemakkelijker korte zinnen waardoor je campagne sneller begrepen zal worden.

Wees dus kort, krachtig en duidelijk!

Tip4 tram brusselsairlines

4. Jouw merk opgemerkt

Zorg dat jouw logo voldoende groot staat, zo wordt het vast en zeker gelezen.

Claim dus je advertentie door je merknaam en logo in het oog te laten springen!

Tip5 bus bbetter

5. Eenvoudig lettertype

Je boodschap is in beweging, kies dus best voor een duidelijk en leesbaar lettertype.

  • Fijne lettertypes worden moeilijk gelezen.
  • Voorzie voldoende ruimte tussen je letters.
  • Plaats de letters voldoende groot, zodat deze ook vanop een afstand leesbaar zijn.
PANOS COVER TLI3

Bekijk gratis onze inspiratiebrochure

Blader je graag door foto’s die je creativiteit stimuleren? Bekijk dan gratis online onze inspiratiebrochure. Ze bevat tal van opmerkelijke campagnefoto’s en een overzicht van alle formaten. Voel de creativiteit stromen!

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.