Renewi SS10m2 bus header

Renewi's circulaire missie versterkt door out of home campagne

Renewi, een toonaangevend waste-to-productbedrijf, lanceerde onlangs een opvallende campagne in verschillende centrumsteden in Vlaanderen. Deze campagne toont hoe een boeiend visueel verhaal niet alleen de merkboodschap versterkt maar ook een blijvende indruk achterlaat bij het publiek.
Bin there, done that!

Campagneplan:

- Ingezette voertuigen: 55 voertuigen (mix van bus, tram, trambus)
- Regio: Antwerpen, Mechelen, Leuven, Gent, Noord-Brussel
- Duur campagne: 2 weken
- Bruto tariefwaarde: €60.000 (mediahuur, productie en taksen)

Stel je eigen campagne samen

Een strategische uitdaging

Ondanks de jaarlijkse verwerking van 14 miljoen ton afval, waarvan 89% gerecycled wordt of gebruikt voor energieherwinning, blijkt Renewi’s filosofie verwoord in de tagline ‘Afval bestaat niet' moeite hebben om aan te slaan bij een breder publiek.

Duval Branding heeft hierop ingespeeld door het dynamische campagnethema "Renewing Earth" te introduceren, waarmee ze meer diepgang en betekenis aan het merkverhaal geven. Door de naam van het bedrijf centraal te stellen en de focus te verleggen van afvalinzamelaar naar de motivatie en missie achter recycling, wil Renewi een meer emotionele band met het publiek opbouwen.

  • Renewi SS16m2 12
  • Renewi SS10m2 tram1

Op het opvallende Super Side 10m2-formaat van de voertuigen werd een betoverende draaikolk afgebeeld, symboliserend het geavanceerde afvalverwerkingsproces. In de noordrand van Brussel werd op de trambus zelfs een nog groter formaat gebruikt: Super side 16m².
.

Resultaat: out of home campagne voor meer zichtbaarheid

De campagne had een indrukwekkende visuele impact en trok de aandacht van zowel voetgangers, automobilisten als gebruikers van het openbaar vervoer. Hierdoor werd het bewustzijn en de betrokkenheid van het publiek aanzienlijk vergroot in belangrijke regio's in Vlaanderen.

Renewi SS10m2 tram9

Een opvallend oplossing

Een mix van 52 bussen en trams reden doorheen de stadsstraten van Antwerpen, Mechelen, Leuven en Gent. In de noordrand van Brussel werd de trambus ingezet.

De strategische plaatsing op bussen en trams maximaliseerde de blootstelling en bereikte diverse doelgroepen in de stadscentra.

  • Renewi SS10m2 bus2
  • Renewi SS16m2 10

Ook nood aan een opvallend medium?

Let's talk!
Blader door alle advertentieformaten

Gerelateerde posts

Lago Super side 4m2 15

Een duik in regionaal adverteren op de bus voor LAGO

Ontdek waarom regionaal adverteren op de bus de ideale strategie is om de verschillende vestigingen van LAGO te promoten en een golf van enthousiaste...

Lees meer
VDAB header 2

Breed bereik voor nieuwste wervingscampagne van VDAB

VDAB wil met zijn nieuwste imagocampagne iedereen bereiken, ook mensen die momenteel niet actief zijn op de arbeidsmarkt. Door te kiezen voor een buscampagne...

Lees meer
Offerte-Lijncom

Nieuwsgierig hoeveel jouw campagne zou kosten?

We werken een vrijblijvende offerte voor je uit. Neem contact op via het formulier en wij maken er werk van!

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.