VDAB header 2

Breed bereik voor nieuwste wervingscampagne van VDAB

VDAB wil met zijn nieuwste imagocampagne iedereen bereiken, ook mensen die momenteel niet actief zijn op de arbeidsmarkt. Door te kiezen voor een buscampagne krijgt de campagne een ongelooflijk brede zichtbaarheid in het straatbeeld, vooral ook bij latente werkzoekenden.

Ingezette voertuigen: 115 bussen

Regio: Vlaanderen

Duur campagne: 2 weken

Bruto tariefwaarde: €143.796 (mediahuur, productie en taksen)

Stel ook je eigen campagne samen
Er zijn er vandaag slechts gemiddeld 2 kandidaten per vacature, ondanks dat er meer Vlamingen aan het werk zijn dan ooit tevoren. Daarom wil VDAB de vijver van kandidaten nog groter maken en met deze campagne meer mensen overtuigen om de stap naar werk te zetten.”

Wim Adriaens - CEO van VDAB

Breed bereik gegarandeerd

Waarom zou VDAB kiezen voor recruitment marketing op het openbaar vervoer? Wel, het antwoord is simpel: het biedt een breed bereik!

Door een opvallende campagne op de bussen van De Lijn te plaatsen, toont VDAB zijn boodschap aan een groot en divers publiek (jong, oud, werkzoekend, latent werkzoekend of zij die niet wisten dat VDAB er ook voor hen is).

Kortom, de hr-campagne op de achterkant van de bus zorgt ervoor dat VDAB potentiële werkzoekenden en werkgevers aanspreekt en informeert over de diensten die de organisatie aanbiedt.

  • VDAB Full back 10
  • VDAB Full back 6

Wow, een nieuwe imagocampagne

Wow, wat je allemaal kan met VDAB!’ is de campagnelijn die iedereen laat ontdekken wat hij of zij allemaal in zijn mars heeft. VDAB wil met begeleiding en opleidingen die vaardigheden omzetten in een job.

De focus van deze recruitment campagne ligt op jongeren, mensen eind vijftig en mensen die willen re-integreren naar werk.
Want wist je dat maar liefst:

  • 28% van de mensen die thuis is voor zorgtaken in de toekomst graag aan de slag wil gaan?
  • Meer dan de helft van de herintreders is het ermee eens dat hij of zij zich beter zou voelen met een job.

VDAB Full back 9

De Full back campagne liep 2 weken. De mediaplanning- en buying voor deze campagne op het openbaar vervoer was in handen van Kinetic en Mindshare, de creatie werd gerealiseerd door BBDO. De OOH-campagne wordt ondersteund door tv, radio, affichage en sociale media.

Ook je jobs adverteren op bus en tram?
Da’s HR met de H van Hoge en de R van Return.

Contacteer ons voor meer info

Gerelateerde posts

Trambus SS16m2 G4S header

De trambus fikst carrière take-off voor G4S

Één van de grootste werkgevers ter wereld zet de trambus aan het werk om potentiële bewakingsagenten naar Brussels Airport te brengen.

Lees meer
Aldi header website

Slim rekruteren? Zo doet ALDI het.

In tijden van arbeidskrapte, waarin bedrijven moeilijkheden ondervinden om nieuwe mensen aan te werven, springt retailer ALDI met Lijncom op de bus. Samen...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.