Aldi header website

Slim rekruteren? Zo doet ALDI het.

In tijden van arbeidskrapte, waarin bedrijven moeilijkheden ondervinden om nieuwe mensen aan te werven, springt retailer ALDI met Lijncom op de bus. Samen promoten ze de volgende halte: een job bij den ALDI.

De arbeidsmarkt is schaars en veel bedrijven krijgen hun vacatures maar niet ingevuld. Ook supermarkt ALDI ervaart dit effect en kampt met een nijpend personeelstekort in regio Gent en de Kempen. Na tal van (online) rekruteringskanalen te hebben ingeschakeld, zet ALDI nu in op een lokale wervende buscampagne om zijn team regionaal te versterken.

  • Bus Aldi Super side 4m2
  • Aldi Window back 1

Zo reden er deze zomer, gedurende een periode van vier weken, 70 bussen dagelijks op en af om de rekruteringsboodschap van ALDI te verspreiden.

ALDI koos zelf z'n belangrijkste regio’s uit en varieert met het formaat op een slimme manier. Doelstelling zoveel mogelijk latente en actieve werkzoekenden bereiken.

  • In regio Gent werd gekozen voor een 4m2 poster op de zijkant van de bussen. Een groot formaat dat onmiddellijk in het oog springt zowel in de stad als in de randgemeenten van de hoofdstad van Oost-Vlaanderen.
  • In regio Kempen werd de campagne herwerkt naar een Window back formaat, die bovenaan op de achterzijde van de bus stond te blinken en in een brede regio overal in het verkeer gezien werd.
  • Aldi Window back 2
  • Bus Aldi Super side 4m2

Employer branding: ook tijdens het rekruteren?

Zeer zeker en dat heeft ALDI goed begrepen. Door de toenemende concurrentie is het belangrijk om als bedrijf een sterk werkgeversmerk uit te bouwen en positief te communiceren.

In z'n HR-campagne trekt ALDI zijn communicatiestijl zowel grafisch als tekstueel door.

  • De opvallende en herkenbare (blauwe) kleur primeert in de advertentie. ALDI gebruikt steeds grote letters en een duidelijk zichtbaar logo.
  • Met z'n communicatie speelt ALDI creatief in op de busreclame door te verwijzen naar ‘de volgende halte’. Het bedrijf refereert ook naar ‘den ALDI’ – want zo wordt de retailer wel vaker in de volksmond genoemd wordt. Deze leuke kwinkslag maakt de mensen aan het lachen, waardoor de boodschap langer bijblijft.

Allemaal elementen waarmee ALDI z’n imago versterkt en verhoogt tegelijk het rendement van zijn rekruteringsinspanning.

Wil jij ook van jouw rekruteringscampagne een succes maken en jouw openstaande vacatures invullen?

Ga dan voor een totaalpakket waarbij een regionale aanpak, een sterk rekruteringskanaal en je eigen bedrijfslook-and-feel primeert!

Gooi het eens over een andere boeg en ontdek hier hoe Lijncom al heel wat jobs naar mensen bracht.

Bekijk de mogelijkheden

Gerelateerde posts

24 Pharma Full wrap Gent 17

De impact van een 42 meter lange beklede tram

De online apotheek 24pharma schakelt Lijncom in om volop in te zetten op brand awareness. Net zoals hun supersnelle service zetten ze maximaal in op pijlsnel...

Lees meer
Bus Full back Maxi Zoo

Maxi Zoo zichtbaar aanwezig rond nieuwe winkel

Maxi zoo opende eind maart hun 50ste vestiging. Een mijlpaal voor het bedrijf! Eveneens een opportuniteit om een nieuwe regio en doelgroep te veroveren....

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.