Tip 1
Uit onderzoek van Acerta blijkt dat 56% van de werknemers de woon-werkafstand belangrijk vindt bij hun keuze voor een nieuwe werkgever. Maar liefst 87% van de werknemers wil hybride werken. De meest voor de handliggende kandidaten bevinden zich in een straal rond je bedrijf.
Lijncom biedt een compleet reclamenetwerk aan in Vlaanderen dat zichtbaar is in alle steden, centrumsteden en gemeentes. Geen enkel ander medium biedt dergelijke grote dekking aan in een lokaal afzetgebied.
Tip 2
Kies voor een kosteneffectieve manier van adverteren. Hiermee bereik je namelijk een groot publiek tegen relatief lage kosten. Hoe meer je jouw organisatie laat zien, hoe meer deze naambekendheid zal opdoen in de regio.
Bussen en trams rijden vaak dezelfde routes, meerdere keren per dag, waardoor jouw recruitment campagne herhaaldelijk gezien wordt. Zo bereikt je namelijk een groot publiek tegen relatief lage kosten. Door te kiezen voor opvallende ontwerpen en heldere boodschappen, vergroot je de kans dat jouw advertentie wordt gezien en onthouden.
Tip 3
Trek naar buiten en laat je bedrijf zien. Employer branding via het openbaar vervoer is een krachtig middel om een breed publiek te bereiken. Je kunt in één wervingscampagne alle lagen van de bevolking aanspreken. Of het nu gaat om pendelaars die dagelijks naar hun werk reizen, laatstejaarsstudenten die de bus nemen naar school of mensen die in de buurt wonen, jouw boodschap wordt gezien door een divers publiek.
Een moeilijk te bereiken doelgroep voor hr-managers zijn zeker ook de passief werkzoekenden. Zij maken deel uit van de actieve bevolking en kunnen de campagnes op bus en tram niet skippen.
Tip 4
Een groot deel van de bedrijfscultuur wordt bepaald door je eigen medewerkers. Door de gezichten van deze mensen te tonen, creëer je authenticiteit. Laat medewerkers ook deelnemen aan jouw recruitment marketing: betrek ze door ze bijvoorbeeld model te laten staan op jobadvertenties of een quote te leveren waarin ze vertellen over hun werkzaamheden en de bedrijfscultuur.
Hr-marketing op bus of tram biedt een bedrijf een manier om hun positieve bedrijfscultuur over te brengen op zowel huidige als potentiële werknemers. Door de impact van het medium en het grote bereik, voelen werknemers zich betrokken en worden ze ambassadeurs van het bedrijf.
Tip 5
Recruitment is specialistisch werk en succesvol adverteren vereist gerichte communicatie. Onze designtips helpen je het volle potentieel van ons medium te benutten en zoveel mogelijk vacatures in te vullen.
FOD Justitie is dringend op zoek naar versterking in drie gevangenissen. Met een regionale buscampagne slaagden ze er in hun jobaanbod in de ruime regio rond...
Lees meerOntdek de troeven van bus of tram als rekruteringskanaal