6 essentiële tips voor een doeltreffende hr-campagne

Recruitement is een vak apart, dat moeten we je niet vertellen. Maar ook succesvol adverteren en gericht communiceren is een kunst op zich. Vaak maakt de manier van communicatie het verschil tussen een hr-campagne die de juiste sollicitanten oplevert of eentje die zijn doelen mist.

Ook wij willen dat je het volle potentieel van ons medium gebruikt en helpen je daarom graag op weg om zoveel mogelijk vacatures in te vullen.

Op basis van onderzoek en ervaring hebben wij zes designtips opgesteld voor het optimaliseren van jouw volgende rekruteringscampagne.

Bus window back Ravago

Tip 1

Keep it simple

Probeer je boodschap te vertalen in slechts enkele zinnen en je design zo éénvoudig mogelijk te maken. Korte boodschappen worden makkelijker gelezen en opgenomen. Hierdoor zal je campagne gegarandeerd langer bijblijven.

Wees dus kort, krachtig en duidelijk!

Trambus - Super side 16m2 - G4S

Tip 2

Groot & eenvoudig lettertype

Je hr-boodschap is constant in beweging. Je kiest dus best voor een duidelijk en leesbaar lettertype. Fijne lettertypes worden namelijk moeilijk gelezen.

Plaats de letters voldoende groot en voorzie genoeg ruimte tussen je letters, zodat deze ook vanop een afstand leesbaar zijn.

Pringles Wobbler

Tip 3

Kill your darlings

Lange campagneslogans, overdreven merkaanwezigheid, creatieve copywriting met een grappige kwinkslag,… Jij bent er vertrouwd mee maar voor potentiële werknemers zijn dit elementen die de boodschap vertroebelen.

Zeg waar het op staat!
Maar hoe dan? We geven onderaan enkele communicatievoorbeelden.

Superside4m2 Aldi bus f1662478607

Tip 4

Contrasterende kleuren

Ook met je huisstijl-kleuren trek je aandacht.

Volle kleurvlakken vallen beter op in het verkeer. Maar durf gerust ook te experimenteren met felle kleuren.

Wie heeft je boodschap dan niet gezien?

Windowside2m2 tram infrabel f1660311391

Tip 5

Vervang QR-code door korte URL

Vele van jouw potentiële kandidaten bevinden zich in het verkeer (op de fiets, in de wagen, op de motor). Op dat moment zijn enkel ogen beschikbaar om de boodschap te lezen en bij te houden.

Daarom raden we aan het gebruik van QR-codes tot een minimum te beperken en te kiezen voor een simpele URL (bv. Bedrijfsnaam/jobs of Bedrijfsnaam/solliciteren).

Side pack - Wyckaert

Tip 6

Jouw merk opgemerkt

Claim je hr-advertentie door je merknaam en logo in het oog te laten springen.

Zorg dat het logo voldoende groot staat, zo wordt het vast en zeker gezien. Let wel op dat het niet de bovenhand neemt over jouw boodschap.

Voorbeelden van kort & duidelijke communicatie

  • Wie is de werkgever?
    bv. Bedrijf X zoekt techniekers (i.p.v. Kom jij ons team van technische toppers vervoegen?)
  • Wat zoek je?
    bv. Gezocht: 3 techniekers (i.p.v. vlotte gemotiveerde teamplayers met een natuurtalent in techniek)
  • Wanneer?
    bv. Jobdag 24 november (i.p.v. ontdek het op onze jobdagen)
  • Waar werken?
    bv. In Destelbergen (i.p.v. in de Gentse regio)
  • Overdreven branding? Less is more!
    bv. Solliciteer nu als zorgkundige, elektricien of ploegbaas bij Bedrijf X (i.p.v. Zin om samen heldendaden te verrichten? Bouw mee aan het vervoer van morgen. Volg je passie, verbeter de wereld en word grensverlegger!
Bus  full back Colruyt group

Met Lijncom als partner voor jouw hr-campagne...

  • bereik je snel een breed en actief publiek
  • ben je lokaal aanwezig rond de tewerkstelling
  • kies je voor een campagne die jouw budget als gegoten zit

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.