Tip 1
Probeer je boodschap te vertalen in slechts enkele zinnen en je design zo éénvoudig mogelijk te maken. Korte boodschappen worden makkelijker gelezen en opgenomen. Hierdoor zal je campagne gegarandeerd langer bijblijven.
Wees dus kort, krachtig en duidelijk!
Tip 2
Je hr-boodschap is constant in beweging. Je kiest dus best voor een duidelijk en leesbaar lettertype. Fijne lettertypes worden namelijk moeilijk gelezen.
Plaats de letters voldoende groot en voorzie genoeg ruimte tussen je letters, zodat deze ook vanop een afstand leesbaar zijn.
Tip 3
Lange campagneslogans, overdreven merkaanwezigheid, creatieve copywriting met een grappige kwinkslag,… Jij bent er vertrouwd mee maar voor potentiële werknemers zijn dit elementen die de boodschap vertroebelen.
Zeg waar het op staat!
Maar hoe dan? We geven onderaan enkele communicatievoorbeelden.
Tip 4
Ook met je huisstijl-kleuren trek je aandacht.
Volle kleurvlakken vallen beter op in het verkeer. Maar durf gerust ook te experimenteren met felle kleuren.
Wie heeft je boodschap dan niet gezien?
Tip 5
Vele van jouw potentiële kandidaten bevinden zich in het verkeer (op de fiets, in de wagen, op de motor). Op dat moment zijn enkel ogen beschikbaar om de boodschap te lezen en bij te houden.
Daarom raden we aan het gebruik van QR-codes tot een minimum te beperken en te kiezen voor een simpele URL (bv. Bedrijfsnaam/jobs of Bedrijfsnaam/solliciteren).
Tip 6
Claim je hr-advertentie door je merknaam en logo in het oog te laten springen.
Zorg dat het logo voldoende groot staat, zo wordt het vast en zeker gezien. Let wel op dat het niet de bovenhand neemt over jouw boodschap.