Bus Full wrap Umicore Header 17

Umicore zet in op betrokkenheid van nieuwe werknemers

Umicore ontving in 2022 voor de zeventiende keer opeenvolgend de Top Employer-certificering in België. Voor een wereldspeler in een competitieve sector waar innovatie, betrokkenheid en teamwerk cruciaal zijn, blijft het essentieel om de juiste medewerkers aan te trekken.

En dat is precies wat deze daadkrachtige recruitment campagne deed: Umicore als aantrekkelijke werkgever op de kaart zetten in de regio.

Configureer jouw hr-campagne in de regio
Onze mensen en hun talenten zijn onze grootste troef, dus daar zullen we op blijven inzetten.

Koen Van den Breen - Head of Talent bij Umicore

Umicore is een internationale groep en een op en top Belgisch bedrijf met vier vestigingen in ons land. De site in Hoboken kampt met een gebrek aan operatoren en technische profielen. Om vacatures ingevuld te krijgen, koos het bedrijf voor een recruitment campagne op het openbaar vervoer.

Doelen?

  • De naamsbekendheid van het bedrijf regionaal versterken
  • Umicore voorstellen als een attractieve werkgever
  • Aanwezigheid zijn in het straatbeeld rond de tewerkstelling in Hoboken
  • De actieve reeds werkzame bevolking bereiken door zelf te anticiperen
  • Bus Full wrap Umicore 18
  • Bus - Full wrap - Umicore

Met twee identieke full wrap bussen trok Umicore de straat op om anderen te inspireren en interesse te wekken in zijn innovatieve activiteiten en jobs.

De bussen reden initieel voor 4 weken rond in het Waasland en Antwerpen. Maar dankzij de tevredenheid van de klant over de impact van de campagne werd deze periode meteen verlengd met één maand voor beide bussen.

Hannes Smets
We wilden een opvallend formaat met grote impact om de naamsbekendheid van Umicore regionaal te versterken.

Hannes Smets - Senior Mediaplanner bij RCA

Het communicatiebureau RCA stond in voor het ontwerp en mediaplan van deze campagne. Door in het design de focus te leggen op het grensverleggend en duurzame karakter van Umicore kon sympathie worden gewekt voor het bedrijf.

Rekruteringscampagnes gaan steeds hand in hand met employer branding. Het was een slimme keuze om bestaande werknemers af te beelden op de bus. Hierdoor wordt de campagne persoonlijker en komt deze geloofwaardiger over.

Extra designtips nodig voor jouw volgende hr-campagne? Klik & ontdek onze tips!
Bus Full wrap Umicore 4
  • Bus Full wrap Umicore
  • Bus Full wrap Umicore 20

Ben jij ook dringend op zoek naar personeel?

Overweeg dan zeker om te adverteren via de bus of tram. Je bereikt niet alleen een groot en actief publiek maar doet ook aan employer branding waardoor jouw rekruteringsinspanningen écht opleveren.


Ontdek hoe je jouw vacatures ingevuld krijgt

Gerelateerde posts

Header Pringles

Jobdag Pringles: rekrutering of employer branding?

Er is nog steeds een grote schaarste op de arbeidsmarkt. Zelfs aantrekkelijke werkgevers zoals Kellogg's kampen met een tekort aan personeel voor hun...

Lees meer
Window back - Ardo

Ardo’s vacatures lopen op wieltjes

Ardo is een internationaal groeiend familiebedrijf met expertise in vriesverse groenten, kruiden en fruit gevestigd in Ardooie. In hun zoektocht naar extra...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.