Header Pringles

Jobdag Pringles: rekrutering of employer branding?

Er is nog steeds een grote schaarste op de arbeidsmarkt. Zelfs aantrekkelijke werkgevers zoals Kellogg's kampen met een tekort aan personeel voor hun Pringlesfabriek in Mechelen. Om hun jobdag communicatief te ondersteunen gingen ze voor een opvallende buscampagne in de regio.
BusPringles Window back

Inkijk in de grootste Pringlesfabriek van Europa

Het snackmerk Pringles, dat sinds 2012 deel uitmaakt van de Kellogg Company, produceert in Mechelen alle chips voor de Europese markt. Hiervoor zijn ze continu op zoek naar nieuwe medewerkers.

Om veel kandidaten op één moment samen te krijgen, organiseerde Pringles op 21 mei een jobdag op de site. Aanwezigen kregen een boeiende rondleiding in het bedrijf en de kans om hun sollicitatieproces ter plaatse al te starten met mensen uit het werkveld.

Vooraf aanmelden was een noodzaak. Om de inschrijvingen vlot te laten binnenstromen, werd Lijncom ingeschakeld om de communicatiecampagne mee uit te zetten.

De iconische verpakking overal aanwezig

Het hippe en jonge merk Pringles als uithangbord voor de campagne. De communicatie werd uitgebouwd rond de opvallende chips-koker van Pringles met de bekende emoticon met snor. Hetzelfde vrolijke beeld kwam in elke bekendmaking van de jobdag (offline en online) tot leven. Designworks stond in voor de creatie van de campagne en volgde ook de mediaplanning op.

Deze campagne richtte de pijlen op (toekomstig) afgestudeerden voor het einde van het schooljaar. Hierdoor werd er gekozen voor een buscampagne van 4 weken op de achterzijde van de bus. Maar ook binnenin de bus werd de reizigers op de hoogte gebracht van de jobdag door middel van window stickers en wobblers aan de palen.

De campagne werd lokaal gevoerd in en rond Mechelen stad en dit in de maand voor de de Pringles jobdag van midden april tot midden mei.

  • Pringles Window sticker - Wobbler
  • Pringles Window sticker - Wobbler

Naast instroom van kandidaten ook knappe employer branding

Door de stijl van de communicatie én de mechaniek van een jobdag draagt deze campagne bij aan de employer branding van het bedrijf. Jezelf als werkgever positioneren op de arbeidsmarkt is niet onbelangrijk om ook in de toekomst weer nieuwe medewerkers aan te trekken. Door de jobdag krijgen potentiële kandidaten de kans om een toekomstige werkplaats fysiek te bezoeken en te voelen hoe de sfeer en de werking is. Iets wat uiteraard belangrijk is in het totale aanwervingsproces.

De campagne op de bussen deed uitstekend zijn werk. Het is meer dan een leuke oproep en hopen dat er iemand reageert. Het is een combinatie van opvallende communicatie, op de juiste moment en lokaal rond de plaats van tewerkstelling. De jobdag bevat alle facetten om van Pringles een topwerkgever te maken en te blijven.

  • Pringles Wobbler
  • Bus Pringles Window back

Smaakt dit naar meer?

Wil jij ook van jouw rekruteringscampagne een succes maken en jouw openstaande vacatures invullen?

Gooi het eens over een andere boeg en ontdek hoe Lijncom met HR-campagnes op het openbaar vervoer al heel wat jobs naar mensen bracht.

Bekijk de mogelijkheden

Gerelateerde posts

Aldi header website

Slim rekruteren? Zo doet ALDI het.

In tijden van arbeidskrapte, waarin bedrijven moeilijkheden ondervinden om nieuwe mensen aan te werven, springt retailer ALDI met Lijncom op de bus. Samen...

Lees meer
Window back - Ardo

Ardo’s vacatures lopen op wieltjes

Ardo is een internationaal groeiend familiebedrijf met expertise in vriesverse groenten, kruiden en fruit gevestigd in Ardooie. In hun zoektocht naar extra...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.