Trambus SS16m2 G4S header

De trambus fikst carrière take-off voor G4S

Één van de grootste werkgevers ter wereld zet de trambus aan het werk om potentiële bewakingsagenten naar Brussels Airport te brengen.

G4S is wereldleider in beveiligingsoplossingen. De groep is actief in 90 landen en heeft meer dan 4.200 medewerkers in dienst. Door de veelzijdige activiteiten biedt G4S een ruim aanbod aan carrièremogelijkheden: van bewakingsagent tot technieker, van IT specialist tot manager.

Maar door de krapte die heerst op de Vlaamse arbeidsmarkt, raken niet alle jobs vlot ingevuld. In de zoektocht naar extra medewerkers koos het bedrijf voor een doeltreffende campagne op het openbaar vervoer en was op die manier zichtbaar in het straatbeeld.

Klaar voor take off?

Afgelopen zomer snakten heel wat mensen naar een vakantie in het buitenland, vliegvakanties zitten sindsdien weer in de lift. De luchtvaart kende een piek, maar het aanwerven van bijkomend personeel ging zeer moeizaam.

Ook G4S kreeg te kampen met de toenemende drukte op Brussels Airport en ging op zoek naar bijkomende medewerkers om zijn team op de luchthaven te versterken. In de recentste out-of-home campagne stond één profiel specifiek in de kijker namelijk dat van bewakingsagent op de nationale luchthaven.

  • Trambus SS16m2 G4S
  • Trambus SS16m2 G4S

Regionaal bereik in Brussel dankzij de trambus

Doordacht en doeltreffend ging Evelien Vandersmissen, HR Business Partner van G4S Belgium op zoek naar een regionale rekruteringsoplossing om het jobaanbod van G4S in de buurt van Brussels Airport bekend te maken. Zo kwam ze uit bij de trambus, die een snelle en frequente verbinding aan de Vlaamse Rand rond Brussel vormt. Een traject dat reikt van Zaventem Luchthaven tot het ziekenhuis in Jette.

Door de vacature van bewakingsagent te verspreiden via de trambus kon G4S rekenen op:

  • een groot bereik bij een vermogende, actieve bevolking;
  • gezien worden bij potentiële kandidaten die dicht bij de plaats van tewerkstelling wonen;
  • gegarandeerde zichtbaarheid op een vast traject;
  • en een opvallende aanwezigheid op de langste bus van De Lijn.

De vacature van G4S pronkte met een indrukwekkend 16m²-formaat, zes weken lang, op 7 van de 14 trambussen in Vlaams-Brabant.

  • Trambus SS16m2 G4S
  • Trambus SS16m2 G4S

De kracht van sprekend design

Deze campagne heeft zonder twijfel een plaatsje tussen onze voorbeeldcampagnes van doeltreffende communicatie gekregen.

De campagne springt eruit omdat G4S verschillende basisingrediënten combineert:

  1. Een duidelijk jobomschrijving en locatie van tewerkstelling.
  2. De mogelijkheid om snel bijkomende informatie op te zoeken dankzij de eenvoudige url werkenbijg4s.be.
  3. Branding door het plaatsen van een groot logo.
  4. Aantrekkelijk beeld om de aandacht te trekken, alsook de job te verduidelijken.


Bekijk onze zes tips om een succesvolle hr-campagne te ontwerpen

Zelf aan de slag!
Trambus SS16m2 G4S

Heb je zelf ook openstaande vacatures die moeilijk ingevuld geraken?

Ontdek wat bus of tram als sterk rekruteringskanaal voor jouw bedrijf kan betekenen.
Lijncom bracht al heel wat jobs naar mensen. Klik door voor meer informatie en inspiratie.

Bekijk de mogelijkheden
Alle hr-campagnes in onze fotogalerij

Gerelateerde posts

Bus Full wrap Umicore Header 17

Umicore zet in op betrokkenheid van nieuwe werknemers

Umicore ontving in 2022 voor de zeventiende keer opeenvolgend de Top Employer-certificering in België. Voor een wereldspeler in een competitieve sector waar...

Lees meer
Aldi header website

Slim rekruteren? Zo doet ALDI het.

In tijden van arbeidskrapte, waarin bedrijven moeilijkheden ondervinden om nieuwe mensen aan te werven, springt retailer ALDI met Lijncom op de bus. Samen...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.