Politie Antwerpen Full wrap tram header

De hr-uitdaging voor Politie Antwerpen

Het grootste lokale politiekorps van België breidt uit!
Politie Antwerpen is op zoek naar enthousiaste collega’s en pakt het ANDERS aan. Met een prachtige volledig beklede tram weet nu iedereen in ’t Stad waar hij of zij moet zijn voor een nieuwe uitdaging.

“De politiezone is voortdurend op zoek naar talent. We zoeken kandidaten voor een job in uniform maar ook experten die achter de schermen werken. Deze boodschap willen we aan de Antwerpenaar laten zien.” weet Heleen Smets, deskundige communicatie bij Politiezone Antwerpen, ons te vertellen. Hoogtijd om een grootschalige rekruteringscampagne op te starten.

  • Politie Antwerpen Full wrap tram 9
  • Politie Antwerpen Full wrap tram 28 kleiner

Hoe anders?

Het was het communicatiebureau RCA die met het idee kwam om een full wrap tram in te schakelen. Zij werkten voor verschillende andere klanten reeds samen met Lijncom en zijn ondertussen overtuigd van de impact van communiceren via het openbaar vervoer.

Een volledig beklede tram springt in het oog. Net wat we nodig hebben voor onze rekruteringscampagne.

Heleen Smets - deskundige communicatie bij Politiezone Antwerpen

Politie Antwerpen Full wrap tram 5

Hoewel het succes van de rekruteringscampagne een som is van alle gebruikte kanalen in de mediamix, zal de full wrap tram in dit verhaal vooral zorgen voor:

1. Regionale zichtbaarheid

De politie-tram doorkruist dagelijks de stad en randgemeentes, zoeft kris kras doorheen Antwerpen centrum en is regelmatig te spotten op een andere tramlijn. Hierdoor is de rekruteringsboodschap van de politie 4 weken lang opvallend zichtbaar in het Antwerpse straatbeeld. De kracht van deze regionale campagne zit dan ook vooral in de herhaling ervan.

2. Breed bereik

Antwerpen is dé tramstad van België waardoor een tramadvertentie niet te skippen is voor een Antwerpenaar of een bezoeker aan de stad. Via de tram bereik je zowel de actieve als de latente werkzoekende. Dat is twee keer scoren! Bovendien evenaart geen enkel ander medium dergelijk impactvol en breed bereik in een stadsomgeving.

3. Employer branding

De tram zal niet enkel de aandacht trekken van geïnteresseerden maar ook van huidige werknemers. De tram laat pioniers zien die vooruit willen, die fier zijn op hun stad en kansen krijgen om door te groeien. Door de impact van het medium en het grote bereik, voelen werknemers zich betrokken en worden ze ambassadeurs van de rekruteringscampagne.

Politie Antwerpen Full wrap tram 13 kleiner

Ook interesse om het ANDERS aan te pakken?

Overweeg dan zeker om te adverteren via de bus of tram. Je kiest voor een totaalpakket waarbij een regionale aanpak, een sterk rekruteringskanaal en de look-and-feel van je bedrijf primeert!

Bekijk de mogelijkheden

Gerelateerde posts

Trambus SS16m2 G4S header

De trambus fikst carrière take-off voor G4S

Één van de grootste werkgevers ter wereld zet de trambus aan het werk om potentiële bewakingsagenten naar Brussels Airport te brengen.

Lees meer
Bus Full wrap Umicore Header 17

Umicore zet in op betrokkenheid van nieuwe werknemers

Umicore ontving in 2022 voor de zeventiende keer opeenvolgend de Top Employer-certificering in België. Voor een wereldspeler in een competitieve sector waar...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.