DOOH header

2023: het topjaar voor digital out-of-home tot nu toe?

Heeft digital out-of-home (DOOH) het afgelopen jaar werkelijk het meest succesvolle jaar beleefd? Met de komst van 1611 digitale schermen in 2022 en een extra 598 schermen in 2023, is het duidelijk dat dat dit segment van de advertentiemarkt een indrukwekkende groei doormaakt. Als adverteerder in Vlaanderen is dit het perfecte moment om de mogelijkheden van DOOH te ontdekken en te overwegen.

Groeicijfers en marktaandeel

In 2023 is er voor DOOH een recordgroei van 27% geregistreerd in de globale OOH markt. Dit is ondertussen goed voor bijna een derde (32,7%) van de totale investeringen. Dit bewijst dat DOOH een steeds belangrijkere speler wordt in de advertentie-industrie.

Een opmerkelijke groei zien we in het marksegment van Programmatic DOOH (pDOOH), dat met 30% is gestegen en nu goed is voor 23,5% van de totale DOOH omzet. Adverteerders hechten duidelijk steeds meer waarde aan de flexibiliteit en gerichte benadering die Programmatic advertising biedt.

Bronnen: UMA Benchmark OOH Media Investments 2023; Aantal schermen Mediaspecs

  • Lijncom Digitaal scherm De Haan 2023 40
  • 5 Sweep DOOH

Waarom adverteerders voor DOOH kiezen?

1. Dynamische en adaptieve content

Op de digitale schermen kan dynamische en interactieve content getoond worden. Dit betekent dat de boodschap kan worden aangepast aan specifieke tijden van de dag, weersomstandigheden of andere relevante factoren. Dit vergroot de effectiviteit van de reclamecampagne vergroot.

2. Flexibiliteit en real-time updates

In vergelijking met traditionele OOH campagnes kunnen DOOH-campagnes snel worden opgeladen en bijgewerkt. Adverteerders kunnen eenvoudig een slot boeken en enkele uren later hun campagne live gaan bewonderen. Dankzij de flexibiliteit en snelheid van DOOH blijft je campagne relevant, aangepast aan de actualiteit of specifieke evenement.

3. Hoge zichtbaarheid en impact

Digitale schermen trekken van nature meer aandacht door bewegende beelden en heldere kleuren. Dit resulteert in een hogere zichtbaarheid en impact, wat essentieel is voor het bereiken van uw doelgroep.

  • DOOH campagne algemeen55
  • DIIZ Knokke2

Waarom 2024 het jaar van DOOH wordt bij Lijncom?

Met de lancering van ons gloednieuw digitale advertentienetwerk aan de kust, sloten we 2023 af.

Dankzij ons uitgebreide bereik en innovatieve oplossingen krijgen adverteerders de kans om hun doelgroep te bereiken op strategische locaties langs de kustlijn en in de premetro van Antwerpen. Beide netwerken zullen in de loop van het jaar worden uitgebreid, waardoor de mogelijkheden voor adverteerders alleen maar toenemen.

Voor adverteerders in Vlaanderen is dit het perfecte moment om DOOH uit te proberen en te profiteren van de dynamische mogelijkheden die het te bieden heeft. Ontdek hoe DOOH jouw marketinginspanningen kan versterken en je boodschap effectief kan overbrengen aan een breder publiek.

Configureer je DOOH campagne
4 Mediamarkt DOOH1

Ontdek DOOH in Antwerpen & kust

Wij staan klaar om te helpen met relevante DOOH-oplossingen. Neem contact met ons op en ontdek hoe we samen jouw merk naar nieuwe hoogten kunnen brengen in het opwindende jaar dat voor ons ligt.

Gerelateerde posts

Header Kwak full wrap

Kwak bier verhoogt zichtbaarheid op een creatieve manier!

Lees meer
Adidas takeover header

Transformatie van premetrostation Meir in een iconische beleving voor adidas Originals

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.