Header Fluxys full back11

Fluxys zet bus en kusttram in voor hyperlokale wervingsstrategie

Fluxys, een Belgisch energiebedrijf, heeft met een originele rekruteringscampagne binnen een straal van 30 minuten van hun Zeebrugge-vestiging opmerkelijk succes behaald.
Hun geheim? Het slim inzetten van bus en kusttram als wervingskanalen. Ontdek hoe ze dit bereikt hebben met inzichten van Pieter Jadoul, Media Director bij AdSomeNoise, de mediaplanners van deze campagne.

Campagneplan:
- Ingezette voertuigen: 1 kusttram en 20 bussen
- Regio: Knokke, Zeebrugge, Oostende, Brugge
- Duur campagne: 6 weken (in 2 communicatie waves)
- Bruto tariefwaarde: €18.423 (mediahuur, productie en taksen)

Ook nood aan een wervingscampagne?
Configureer jouw campagne

Het toonaangevend bedrijf Fluxys richt zijn blik op de toekomst en bereidt zich voor op nieuwe uitdagingen en kansen. Dit uit zich ook in hun recente rekruteringscampagne waar ze op een creatieve en doeltreffende manier op zoek gaan naar nieuwe medewerkers.

Wat maakt deze campagne zo bijzonder? Fluxys had de specifieke behoefte om getalenteerde medewerkers aantrekken die binnen een straal van 30 minuten rijden van hun vestiging in Zeebrugge wonen. In een tijdperk waarin reistijden een doorslaggevende factor zijn geworden, zette Fluxys een hyperlokale rekruteringsaanpak in om hun doelen te bereiken.

Fluxys besloot de kracht van openbaar vervoer te benutten om hun doelen te overtreffen.

  • Fluxys Window super seaside1
  • Fluxys full back16

We spraken met Pieter Jadoul, Media Director bij AdSomeNoise, het reclamebureau dat werd ingeschakeld voor het mediaplan en creatie van assets voor de wervingscampagne van Fluxys.

Pieter Jadoul quote
De combinatie van adverteren op bussen en de kusttram bleek een uiterst effectieve strategie om deze uitdaging met succes aan te gaan, waarbij we een maximale en doelgerichte impact hebben gerealiseerd bij een dynamische, actieve bevolking.

Pieter Jadoul - Media Director bij AdSomeNoise

Pieter Jadoul gaat verder: “De campagne had als specifiek doel om kandidaten aan te trekken voor functies waar de afstand tot de werkplek zowel voor de werknemer als de werkgever van essentieel belang is.” De nood aan regionaal adverteren was hier hoog en en daarom kozen beide partijen al snel voor de kusttram om opvallend aanwezig te zijn in de Zeebrugge-regio. Met het 'Window super seaside'-formaat kon Fluxys zowel de unieke aspecten van het bedrijf benadrukken als de aandacht trekken met aantrekkelijke oneliner.

  • Fluxys full back7b
  • Fluxys Window super seaside5

Na vier weken waarin Fluxys dicht bij huis en op een unieke manier de aandacht had getrokken met de kusttram, volgde een vervolgcampagne met 20 bussen in Knokke, Brugge en Oostende. Deze bussen waren aan de achterkant volledig bedekt met een campagne om de wervingswebsite extra onder de aandacht te brengen.

“De Fluxys campagne richt zich op een aantal zeer specifieke profielen die een zeer verschillende crossmediale mediaconsumptie hebben. Net dan is een "common ground" nodig om de impact te maximaliseren.”

Pieter Jadoul - Media Director bij AdSomeNoise

Met deze campagne maakte Fluxys zes weken gebruik van een sterk rekruteringskanaal om nieuw personeel te vinden en zichzelf als werkgever te promoten in de omgeving rond de Zeebrugge-vestiging.

Fluxys Window super seaside10

Sta je zelf voor een rekruteringsuitdaging? Ben je dringend op zoek naar personeel?

Als werkgever kan het vinden van nieuw personeel een uitdaging zijn. De klassieke kanalen bieden al geruime tijd te weinig instroom en de concurrentie is hard. Gelukkig zijn er alternatieve manieren om vacatures te plaatsen en nieuw personeel te vinden. Overweeg dus zeker om te adverteren via de bus of de tram.

Ontdek een doeltreffende manier van rekruteren

Gerelateerde posts

Kusttram Full wrap AZ Zeno 1

Beklede kusttram helpt ziekenhuizen in de moeilijke zoektocht naar personeel

In de zoektocht naar zuurstof voor het personeel in de zorgsector bundelen AZ Zeno, AZ Damiaan en AZ West hun krachten en schakelen de kusttram in om...

Lees meer
VDAB header 2

Breed bereik voor nieuwste wervingscampagne van VDAB

VDAB wil met zijn nieuwste imagocampagne iedereen bereiken, ook mensen die momenteel niet actief zijn op de arbeidsmarkt. Door te kiezen voor een buscampagne...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.