Met Bonsai wordt een tramticket kopen een nobele zaak
Bonsai: De betaalapp die bomen plant
Bonsai is een gloednieuwe mobiele betalingsapp waarbij Bonsai voor elke 10 betalingen die je via de app doet, een boom plant. Dit doen ze door 10% van de totale omzet die ze genereren aan een non-profitorganisatie te schenken die in ontwikkelingslanden werkt aan de wederopbouw van natuurlijke landschappen die door ontbossing zijn verwoest.
Met Bonsai wordt een tramticket kopen een nobele zaak
Bonsai recentste advertentiecampagne had als specifiek doel om de aankoop van een M-ticket via de Bonsai app te promoten bij de reizigers van De Lijn. Hierbij speelden ze handig in op de ecologisch voetafdruk van elke pendelaar. Door de Bonsai app te gebruiken kunnen zij hun steentje kunnen bijdragen aan een beter wereld en hun ticket terugverdienen, niet financieel maar ecologisch.
De kracht van deze campagne: hoge intensiteit op één locatie
Door de sterke focus op het openbaar vervoer, situeert deze campagne zich in ‘de’ tramstad Antwerpen.
De campagne was een combinatie van verschillende formaten én een combinatie van print en digitaal die mee bijdroegen aan het succes:
Branding binnenin de tram: 120 Wobblers en 40 Inside banners in verschillende trams in Antwerpen gedurende 4 weken.
Digitale campagne: een interactieve video die 2 weken lang de aandacht trok op de digitale OOH-schermen in de Antwerpse premetro.
In deze DOOH-spot komt de campagneboodschap komt pas echt tot leven.
Gerelateerde posts
Think Pink lanceert gloednieuwe box via de digitale schermen van Lijncom
Op Internationale Vrouwendag lanceert Think Pink haar First Aid Kit bij borstkanker. De organisatie kan hiervoor op de volledige steun van Lijncom rekenen.
Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.