Soudal Super side 10m2 6

Meer dan zichtbaar: hoe Soudal écht bleef plakken

Fix ALL is de onzichtbare kracht achter elke klus. Met deze insteek lanceerde Soudal een krachtige campagne voor Fix ALL, hun product om te lijmen en te kitten. Een sterke visual van de Fix ALL hero kreeg een prominente plaats op het campagnebeeld, op bussen, trams, kusttram en trambussen van Lijncom.

In samenwerking met communicatiebureau Comith rolde Soudal een campagne uit die niet alleen visueel sterk was, maar ook strategisch slim werd geïntegreerd in een bredere marketingmix. Ze wilden hun doelgroep op een andere manier aanspreken en kozen voor verschillende formaten op bussen en trams – verspreid over heel België, met focus op stedelijke gebieden.

Soudal Side 3m 3 kopie

Campagneplan:

  • Aantal ingezette voertuigen: 64
    (Mix van formaten op bus, tram, trambus & kusttram)
  • Regio: Kust, Brugge, Kortrijk, Gent, Sint-Niklaas, Antwerpen, Brussel, Leuven, Hasselt, Turnhout
  • Duur campagne: 4 weken
Bereken jouw campagne

Out-of-home adverteren als spil in een 360°-aanpak

Soudal en Comith kozen bewust voor een omnichannelstrategie waarbij OOH een centrale rol kreeg. Het campagnebeeld kwam niet alleen op de voertuigen van De Lijn, maar ook online en in de winkel terug. Overal dezelfde boodschap, hetzelfde beeld, dezelfde herkenbaarheid. De campagne bewees dat OOH geen nice-to-have is, maar een ankerpunt binnen een bredere marketingmix.

Noemie Gillis
Deze campagne heeft ons overtuigd van de kracht van OOH. Het is een medium dat opvalt – letterlijk en figuurlijk. De combinatie met een duidelijk beeld en een herkenbare boodschap maakt het helemaal af.

Noémie Gillis - Marketing Coordinator bij Soudal

  • Soudal Super full back 3
  • Soudal Side 3m 4b
  • Soudal Twin seaside 10b
  • Soudal Super side 10m2 17

Mobiliteit = zichtbaarheid

De keuze voor bus- en tramreclame via Lijncom was strategisch: mobiliteit = zichtbaarheid. “We zochten media die letterlijk in beweging zijn, en dus ook ons merk laten bewegen,” vertelt Noémie Gillis. “Mensen zien bussen en trams voortdurend, ook wie er zelf geen gebruik van maakt.

Charlotte D Heer
De kusttram werd op een creatieve manier een deel van het verhaal, dicht bij de leefwereld van de kustbezoeker.

Charlotte D’Heer - Accountmanager bij Comith

Voor de kusttram koos Soudal bewust voor een visuele aanpassing die inspeelde op de omgeving. De Fix ALL hero, de speelse knipoog naar de superheld dat Fix ALL is, bleef hetzelfde maar de achtergrond toonde een strandhuisje dat aan herstelling toe was. “Dezelfde visuele kracht, maar afgestemd op de omgeving, waardoor de boodschap extra goed blijft hangen.” voegt Noémie Gillis eraan toe.

Soudal Twin seaside 5

Resultaat? Fix ALL als top-of-mind merk

Soudal hoopt met deze campagne op versterkte merkherkenning bij de doe-het-zelvers. De mix van breed bereik, sterke visuals en een doordachte mediamix maakt dat doel alvast meer dan haalbaar.

Ook nood aan een campagne die blijft hangen?

Ben jij op zoek naar een manier om jouw merk letterlijk in beweging te brengen? Denk dan zoals Soudal en gebruik de kracht van OOH via bus, tram of kusttram. Laat je boodschap opvallen waar mensen zijn: onderweg.

Bereken nu jouw eigen campagne
Contact ons voor een voorstel op maat.

Gerelateerde posts

Eronda Full back header

Eronda Woonmode rijdt de regio rond

In de wereld van regionaal adverteren draait alles om herkenbaarheid, vertrouwen en nabijheid. Eronda Woonmode, een gevestigde waarde in de regio voor...

Lees meer
Colruyt Group header

De slimme mix van OOH en digitale touchpoints voor Colruyt Group

Om de juiste kandidaten op het juiste moment te bereiken, combineerde Colruyt Group traditionele bus- en tramreclame met digitale schermen op drukke...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.