Bus Window back Lampiris

Lampiris bedankt z’n klanten al rijdend

Lampiris, de Belgische energieleverancier en groenestroomproducent, bespaart jaarlijks tonnen CO2 dankzij z’n eigen klanten. In een grootschalige buscampagne richt het bedrijf zich dan ook rechtstreeks naar z’n ‘energiehelden’ en zet al de inspanningen van hun klanten letterlijk in de kijker.

Het idee voor deze grote buscampagne in Vlaanderen ontstond door de analyse van de cijfers en feedback uit hun eigen klantenbestand. Lampiris slaagde erin om waardevolle costumer insights te halen uit al deze data.

Het bedrijf merkte op dat er bij hun klanten een gevoel leeft dat ieders inspanningen op het vlak van ons klimaat te klein lijkt. Hoewel Lampiris klanten bewust kiezen voor 100% groene energie, blijft het idee bestaan dat zelfs deze duurzame keuze maar een miniem verschil maakt in de huidige klimaatproblematiek. Een misverstand dat Lampiris graag de wereld uit helpt.

Bedankt om voor een groenere wereld te kiezen!

Lampiris wil met z’n campagne op het openbaar vervoer het gevoel van hun klanten doen keren en het belang van hun keuze benadrukken. Ze zetten 200 bussen in waarop ze via een volledige achterzijde hun klanten bedanken voor de gezamenlijke inspanningen op milieuvlak. Lampiris publiceert er bovendien per provincie het jaarlijks bespaarde aantal ton CO2 bij. Om dit gigantisch cijfer ook tastbaar te kunnen maken, drukken ze de bespaarde CO2 uit in het aantal km die je met de auto zou moeten afleggen om deze uitstoot te bekomen.

  • Bus Window Back Lampiris Oost
  • Bus Window Back Lampiris Antwerpen
Bus Window Back Lampiris west
Bus Window Back Lampiris limburg
Bus Window Back Lampiris VL Brabant

Een welgemeende ‘dank je’ van de stad tot op het platteland

De bedankingscampagne van Lampiris op de bussen van De Lijn wordt warm onthaald in heel Vlaanderen. Een maand lang is de postieve boodschap van Lampiris talrijk aanwezig in het verkeer en spreekt ze zowel alle mobilisten als alle voorbijgangers rechtstreeks aan. En opvallen doet het, want zo’n welgemeende ‘Dank je’ zie je niet zomaar elke dag voorbij rijden.

Romina Macaluso
In ons verhaal is het cruciaal om tussen onze bestaande klanten aanwezig te zijn. Daarom moet je die boodschap ook overbrengen via een medium dat dicht bij de mensen staat. Een campagne op de bus is dan een vanzelfsprekende keuze.

Romina Macaluso - Chief Marketing Officer

Door de keuze van een buscampagne in heel Vlaanderen wordt het voornaamste doel van Lampiris, dichtbij z’n energiehelden communiceren met een positieve boodschap, helemaal ingevuld dankzij het regionale karakter van busreclame. De positieve boodschap krijgt nog extra kracht en authenticiteit dankzij de hoge herhalingsgraad. Wat er bovendien voor zorgt dat Lampiris een vertrouwd gezicht in elke Vlaamse regio wordt.

Gerelateerde posts

Tram - Side pack  - Lyca Mobile

Heb jij de nieuwe look van Lyca Mobile al gespot?

Lyca Mobile biedt aan 15 miljoen klanten over de hele wereld voordelige en hoogwaardige data- en telefoniediensten aan. Met hun frisse nieuwe look en...

Lees meer
Bisbeurs tram super side 10m2

Bis en standhouders boosten samen de bisbeurs

Op 2 oktober opent de Bisbeurs opnieuw zijn deuren in Flanders Expo. De straten kleuren daardoor extra geel in en rond Gent. Dankzij het partnership van...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.