Kusttram Super seaside Veritas

Impact creëren aan onze Belgische kust: een overzicht van de nieuwste kustcampagnes

De 48 gloednieuwe CAF-kusttrams van De Lijn rijden ondertussen al volledig jaar uit en hebben dus al een stevig aantal kilometers op de teller. Voor de vele reizigers is een ritje met deze nieuwe kusttram dan ook een hele belevenis!

Een belevenis, niet alleen voor de reiziger maar uiteraard ook voor de adverteerders. Voor hen creëerden we drie vernieuwde impactvolle advertentieformaten en reserveerden hiervoor de beste plaatsjes aan de buitenkant van de kusttram. Dankzij de kortere campagnesperiodes zijn de formaten al beschikbaar vanaf één maand.

Dit lokte onmiddellijk een aantal adverteerders die dit voorjaar al met hun merk wilden pronken van Knokke tot De Panne. Elk van hen met een eigen ambitie en communicatiestrategie. Je ontdekt ze één voor één hieronder!

Adverteerders die overtuigd kozen voor de kusttram

Full wrap - Albert Heijn

Albert Heijn – Full wrap coast

De Nederlandse supermarktketen heeft ondertussen al geruime tijd voet aan grond in ons land maar breidt nu hun aan-huis-levering service uit aan onze kust en wil dit aan een ruime regio kenbaar maken. Geen opvallender medium om hiervoor in te zetten dan een full wrap kusttram. De felblauwe AH-tram doorkruist dagelijks 16 badsteden, legt 67km per enkele rit af en bereikt niet alleen kustbewoners maar trekt ook de aandacht van de vele verblijfs- en dagtoeristen.

  • Kusttram Super seaside Kone
  • Kusttram Super seaside Kone

Kone – Window super seaside

Kone, je kwam het merk zeker al eens tegen als je een lift instapt. Het bedrijf kent als internationale leider in lift en roltrapindustrie een sterke groei. Om deze groei verder te zetten, schakelen ze de kusttram in als rekruteringsmedium om zo een dertigtal openstaande vacatures voor technische jobs in te vullen. Met het opvallende Window super seaside formaat richten ze zich naar de 15 miljoen jaarlijkse kusttramreizigers. De 10m2 affiche op de middenkast spreekt met beelden terwijl de strategisch geplaatste 2 x 4m2 affiches (naast de instapdeuren) de boodschap en call to action van de campagne onthullen.

  • Kusttram Stad Genk Twin seaside
  • Kusttram Stad Genk Twin seaside

Stad Genk - Twin seaside

Stad Genk brengt de Limburgse gastvrijheid tot leven aan de zee met een opvallende campagne op de kusttram. Met een dubbele 16 m² advertentie kiezen ze volop voor visibiliteit en merkbeleving aan de andere kant van Vlaanderen. De stad wil het verblijfstoerisme in Genk stimuleren. Uit onderzoek is bovendien gebleken dat heel wat van de verblijfstoeristen in Genk uit de provincies Oost-en West-Vlaanderen komen. Dat is meteen ook de reden dat net de Belgische kust een uitgelezen regio is om op te vallen.


Kusttram Super seaside Veritas

Belfius – Full wrap coast

Voor de lancering van Re=Bel, het nieuw duurzaam beleggingsplatform van Belfius, schakelt de bank de kusttram in. Een uitstekende keuze want de 31 meter lange tram biedt Belfius de ruimte om hun boodschap te brengen aan een breed en gevarieerd publiek. Door te kiezen voor een volledige bekleding krijgt de tram nog meer stopping power en kan het merk rekenen op een maand lang awareness aan de kust.

  • Kusttram Super seaside Veritas
  • Kusttram Super seaside Veritas

Veritas – Window super seaside

Modeketen Veritas kleedt de kusttram nu al zomers aan. Aan het begin van de lente startte Veritas een pure brandingcampagne die maand lang reizigers en voorbijgangers triggerden om te kiezen voor een ‘summer-look’. Door drie visuals naast mekaar te plaatsen konden ze deze boodschap versterken en het merk opvallend aanwezig maken in het straatbeeld.

  • Kusttram Toerisme Limburg
  • Kusttram Toerisme Limburg

Visit Limburg – Full wrap coast

Met 17,2 miljoen dagtoeristen per jaar is de Belgische kust the place to be. Visit Limburg speelt het slim en tracht met hun campagne aan de kust toeristen te overtuigen en hen meteen ook naar het mooie Limburg te lokken. De Full wrap kusttram zet de gezelligste provincie van ons land een jaar lang in de kijker en zal nog enkel keren een nieuwe bestickering krijgen om andere aspecten van Limburg uit te lichten.

  • Kusttram Twin seaside X20
  • Kusttram Twin seaside X20

X2O Badkamers – Twin seaside

Een bad nemen op de kusttram? Het kan! Want de baden van X2O badkamers zijn nu ook aan de kust te bewonderen. De keten opent een nieuwe winkel in Blankenberge en wil dit lokaal bekend maken. Met een ludiek ontwerp en slogan ‘duik mee in ons bad’ trachten ze iedereen in en rond Blankenberge warm te maken om een bezoek aan de winkel te brengen. Ze konden hun ‘ei’ of beter ‘bad’ kwijt om op een dubbele 16m2advertentieruimte (Twin seaside) waardoor deze opmerkelijke merkbeleving vast en zeker blijft hangen bij de lokale bevolking.

Gerelateerde posts

Kusttram Fostplus

Fost Plus zet groots in op activatie aan de kust

Sinds afgelopen week rijdt de Fost Plus ‘Click’ kusttram dagelijks uit om iedereen te gaan motiveren om een mentale klik te maken. Fost Plus wil een einde...

Lees meer
Kusttram full wrap telenet

Onze designtips voor de kusttram

We geven je graag enkele extra design en aandachtspunten mee bij het opmaken van een ontwerp voor de kusttram. Op deze pagina illustreren we bepaalde...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.