Super side 10m Delhaize 21

Delhaize levert overal waar deze trams en bussen rijden

De nieuwe campagne van Delhaize zet in op regionale aanwezigheid, om aan zoveel mogelijk mensen te laten weten dat de supermarkt nu letterlijk overal levert. Met een campagne op de bussen en trams van De Lijn – die zich ook overal in Vlaanderen bevinden – heeft het merk een geslaagde match gevonden tussen het halen van een groot bereik en regionale visibiliteit.

Delhaize Delivery levert de beste producten tot aan je deur en dit in alle straten, steegjes en steenwegen van de Belgische steden. Daarom hebben Delhaize en TBWA 100% ingezet op de kaart van geolocatie in vijf sleutelsteden: Luik, Leuven, Brussel, Antwerpen en Gent.

Wouter Proot
We zochten naar een oplossing om onmiddellijke impact te genereren op de lokale bevolking. We kozen voor sterke & impactvolle formaten die zich richten op deze lokale bevolking.

Wouter Proot - Head of Client Leadership bij Mindshare Belgium

Zo ziet de perfecte match eruit

Een rijdende supermarkt

Afgelopen weken konden reizigers in Gent en Antwerpen op vier rijdende supermarkten opstappen. Zelfs al kon je niet echt Delhaize producten kopen aan boord, het design aan de buitzenzijde van de tram was een kopie van de winkelrekken van Delhaize. De reizigers zaten hierdoor meteen in de winkelsfeer en konden de boodschap ‘Wij leveren écht overal waar deze tram rijdt!’ nog beter opnemen.

Hierbij werden de full wrap trams door media agency Mindshare en OOH-specialist Kinetic strategisch ingezet om een groot bereik te halen in de steden. Bovendien pasten ze als bewegend reclamemedium helemaal in de geolocatie-strategie die uitgestippeld was. Dit werd ook bevestigd door Wouter Proot: "Het openbaar vervoer bood ons de creatieve & geografische impact die we nodig hadden en zochten om ons specifieke publiek te bereiken."

Tram Delhaize

10m² regionaal relevant in de centrumsteden

De campagne springt voornamelijk in het oog omdat in de copy straatnamen en producten gecombineerd worden waardoor er leuke maar ook relevante headlines gevormd worden. Zo leer je dat Delhaize in Leuven eieren levert in het smalle Kiekenstraatje aan de Grote Mark. Maar ook boter op de Vismarkt en water aan de Kroegberg.

De campagne dankt zijn succes aan het medium (bus) specifiek kan afgestemd worden op de boodschap. De bus is alomtegenwoordig in de leefwereld van de Leuvenaar en spreekt hen daardoor ook meer aan.

  • Bus Delhaize 1
  • Bus Delhaize 2

Het concept werd uitgerold in alle uithoeken van de vijf genoemde steden op niet enkel bussen en tram maar ook via posters, etalageposters en de sociale media.

Gerelateerde posts

Nespresso header web

Nespresso brengt de stad in beweging

Zoals een aangename koffiegeur die zich ’s morgens verspreidt doorheen het huis, verspreidt Nespresso z’n merk doorheen de Vlaamse steden: subtiel maar zeer...

Lees meer
Playst aug gent2

Sony PlayStation speelt op herhaling met 8 Full wrap trams

Play has no limits. Maar ook de aanwezigheid en visibiliteit van het merk PlayStation in het Vlaamse straatbeeld heeft geen limieten. Tot 4 keer toe claimde...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.