Playst aug gent2

Sony PlayStation speelt op herhaling met 8 Full wrap trams

Play has no limits. Maar ook de aanwezigheid en visibiliteit van het merk PlayStation in het Vlaamse straatbeeld heeft geen limieten. Tot 4 keer toe claimde Sony PlayStation afgelopen 6 maanden het centrum van Antwerpen en Gent met hun recentste awareness campagne op de tram.
  • Playst okt gent1
  • Playst febr Antw1

Sony PlayStation pakte fors uit in Vlaanderen met hun out-of-home communicatiestrategie die tegelijk hun eigen merk als de merken van hun retailers naar voor schoof. Van augustus 2021 tot februari 2022 was Sony PlayStation prominent aanwezig in het straatbeeld van Antwerpen en Gent. Doordat hun campagne uitsluitend uit Full wrap trams bestond, gingen ze bovendien in beide steden voor een maximale impact. Senior Retail Manager Shamira Pieters geeft tekst en uitleg.

Logo Playstation
De Full wrap trams zorgden voor een vernieuwing in onze communicatie! Een geslaagde formule die we nog niet eerder met retailers hadden opgepakt.

Shamira Pieters - Senior Retail Manager Sony Interactive Entertainment Benelux

Winnen aan visibiliteit

We hebben gekozen voor Full wrap trams omdat dit ons de mogelijkheid biedt om ons product en de games breed te presenteren” zegt Shamira. Een volledig beklede tram biedt namelijk aan elke zijde 30 meter advertentieruimte om mee uit te pakken.

Playst nov Gent1
Playst okt Antw2
Playst aug gent1
Playst nov Antw1

In beide steden reed telkens vier weken lang een opvallend blauwe tram rond. Het voornaamste doel van deze awarenesscampagne was om de visibiliteit van PlayStation te vergroten bij het trendy publiek van de stad, alsook meteen de grootste retailers te promoten die de games verkopen.

Er werd ook bewust geen andere OOH-media ingezet tijdens deze campagne. Wel hebben we gebruik gemaakt van verschillende catalogi van de retailers om het awareness-aspect van de campagne te converteren naar een duidelijke call-to-action en bijgevolg ook de verkoop daar te stimuleren” vertelt de senior retail manager.

De sleutels tot succes

De OOH-campagne met de trams van PlayStation weet een breed publiek aan te trekken. Bovendien werkt de herhaling en langere aanwezigheid in het straatbeeld. De trams springen er ook uit omdat PlayStation bewust verschillende troeven gecombineerd:

1. Elegante merkcampagne
Een opvallend, modern ontwerp in herkenbare PlayStation kleuren en dit vier keer na elkaar gedurende 6 maand in Gent en Antwerpen.

2. Lokaal staat centraal
Door de verschillende lokale retailers (Mediamarkt, Game Mania, Carrefour...) specifiek op de trams te benoemen worden voorbijgangers en tramreizigers naar de lokale POS geleid en kan zo de verkoop van zeer dichtbij gestimuleerd worden.

3. Juiste mediumkeuze
PlayStation wil een jong, dynamisch en digitaal-minded publiek aantrekken. Het introduceren van de populaire gameconsole en verschillende high-end games in de 2 grootste steden in Vlaanderen zorgt hier voor de perfecte match.

  • Playst aug antw1
  • Playst nov Gent2

Medespelers

Succes van de campagne kwam tot stand door Mediacom die de mediaplanning- en buying voor deze campagne op het openbaar vervoer voor z’n rekening nam in samenwerking met OOH-specialist Outsight. Het design en de creatie van de Full wrap trams werd gerealiseerd door Sony PlayStation zelf.

PlayStation is alvast tevreden over de impact van de voertuigen. “Vanuit verschillende hoeken kwamen erg positieve reacties op de aanwezigheid van de tram” zegt Shamira trots.

  • Playst febr Antw2
  • Playst okt gent2
  • Playst febr gent1

Gerelateerde posts

Bus - Full wrap - Albert Heijn XL

XL zichtbaarheid voor Albert Heijn in Mechelen

De campagnedoelstelling van Albert Heijn was om de lancering van de eerste Albert Heijn XL-supermarkt in België breed aan te kondigen. De campagne moest...

Lees meer
Bus Full back Intermedia

Meer dan 'Content' met deze teasercampagne

InterMedia koos voor een integrerende teasercampagne op de bus om de komst van hun lifestyle magazine ‘Content’ aan te kondigen. Ze zijn er van overtuigd dat...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.