In beide steden reed telkens vier weken lang een opvallend blauwe tram rond. Het voornaamste doel van deze awarenesscampagne was om de visibiliteit van PlayStation te vergroten bij het trendy publiek van de stad, alsook meteen de grootste retailers te promoten die de games verkopen.
“Er werd ook bewust geen andere OOH-media ingezet tijdens deze campagne. Wel hebben we gebruik gemaakt van verschillende catalogi van de retailers om het awareness-aspect van de campagne te converteren naar een duidelijke call-to-action en bijgevolg ook de verkoop daar te stimuleren” vertelt de senior retail manager.
De sleutels tot succes
De OOH-campagne met de trams van PlayStation weet een breed publiek aan te trekken. Bovendien werkt de herhaling en langere aanwezigheid in het straatbeeld. De trams springen er ook uit omdat PlayStation bewust verschillende troeven gecombineerd:
1. Elegante merkcampagne
Een opvallend, modern ontwerp in herkenbare PlayStation kleuren en dit vier keer na elkaar gedurende 6 maand in Gent en Antwerpen.
2. Lokaal staat centraal
Door de verschillende lokale retailers (Mediamarkt, Game Mania, Carrefour...) specifiek op de trams te benoemen worden voorbijgangers en tramreizigers naar de lokale POS geleid en kan zo de verkoop van zeer dichtbij gestimuleerd worden.
3. Juiste mediumkeuze
PlayStation wil een jong, dynamisch en digitaal-minded publiek aantrekken. Het introduceren van de populaire gameconsole en verschillende high-end games in de 2 grootste steden in Vlaanderen zorgt hier voor de perfecte match.