Window super seaside - Pearle

Pearle doet vele kustogen ontspannen

Met het mooie weer trekken opnieuw vele mensen naar de kust. Ook Pearle Opticiens doet dit! Ze claimen met hun merk maar liefst zes keer de kusttram en maken hun promo zo in 1 keer zichtbaar in alle badsteden.

Pearle Opticiens is een netwerk van opticiens met meer dan 60 jaar ervaring in België. Dat er momenteel meer dan 220 winkels zijn is onder andere het resultaat van de sterke communicatie van Pearle. Communicatie die ze voor het eerst ook voeren via de kusttram.

  • Window super seaside - Pearle1
  • Window super seaside - Pearle2

Pearle, gezien aan de kust

Met hun recentste campagne-thema ‘ontspanning’ wil Pearle vooral awareness creëren rond hun merk. Ze promoten op zes verschillende kusttrams in de maand mei twee onweerstaanbare promoties (-50% op brillenglazen en 3 voor 1).

Dominique De Vogelaere zwartwit
De keuze voor de kusttram lijkt ons zeer relevant, aangezien de maand mei elk jaar opnieuw veel toeristen naar de kust trekt. We hopen dat het mooie weer aanhoudt en we hierdoor mooie resultaten kunnen neerzetten.

Dominique De Vogelaere - Senior Brand Manager Pearle België

Deze opmerkelijke campagne op de kusttram wordt bovendien ook ondersteund door andere media. Er lopen gelijktijdig ook DOOH-campagnes, activaties in kustgemeenten (waar er telkens een Pearle winkel is) en als klap op de vuurpijl doet een mobiele opticien tevens zijn ronde.

Sterk resultaat door samenwerking

Publicis, de nieuwe media-partner van Pearle, is gespecialiseerd in branding en cross-media campagnes. “Met focus op de kust, mocht de kusttram niet ontbreken in het mediaplan” vertelt Lauren Vansweevelt, client & transition lead van Pearle bij Publicis.

Lauren Vansweevelt
De kusttram geeft de mogelijkheid om op een impactvolle en niet opdringende manier je doelgroep te bereiken. Dankzij het hoog aantal dagtoeristen zal men niet enkel de locals bereiken maar ook een bredere doelgroep. Dit zorgt voor het behalen van extra reach.

Lauren Vansweevelt - client & transition lead bij Publicis

De creatieve uitwerking van de advertentie werd verwezenlijkt door het creatief bureau Havas Brussels.

Pearl Window super seaside 11

Gerelateerde posts

Kusttram Stad Genk Twin seaside

Stad Genk inspireert aan de kust

Stad Genk brengt de Limburgse gastvrijheid tot leven aan de zee met een opvallende campagne op de kusttram. Met een dubbele 16m² advertentie kiezen ze volop...

Lees meer
Kusttram Fostplus

Fost Plus zet groots in op activatie aan de kust

Sinds afgelopen week rijdt de Fost Plus ‘Click’ kusttram dagelijks uit om iedereen te gaan motiveren om een mentale klik te maken. Fost Plus wil een einde...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.