Tram full wrap Efteling

Efteling brengt de Wereld vol Wonderen dichter bij huis

Sprookjesboom, Holle Bolle Gijs, Baron 1898 en zoveel andere geweldige Efteling iconen zoefden afgelopen zomer voorbij op de tram in Gent, Antwerpen en aan de kust. Instant gleden je gedachten af naar het sfeervolle attractiepark, Efteling. Het vervolg op de internationale ‘En toen…’-campagne van Efteling liet een mooie indruk na. Ben jij ook benieuwd hoe dit eruit zag?

Ook interesse in een zomercampagne waar iedereen naar opkijkt?

Stel vrijblijvend je campagne samen
Ontdek alle advertentieformaten

Toen het begon

In 2020 lanceerde Efteling haar belevingscampagne. Sindsdien duikt de campagne in steeds verschillende vormen op in de drie buurtlanden (België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk).

Zo ook deze zomer in Gent, Antwerpen en aan de kust.

  • Twin seaside - Efteling
  • Full wrap Gent Efteling

Met twee full wrap trams en een twin seaside formaat op de kusttram zorgde het Nederlandse attractiepark voor veel opzien en blinkende ogen in Vlaanderen. Bij de ‘En toen…’-campagne staat verwondering helemaal centraal. Het sprookjesachtig ontwerp van de campagne bracht dan ook het Efteling-gevoel tot dicht bij de mensen.

We zijn steeds op zoek naar nieuwe manier om ons merk op een impactvolle en creatieve manier tot bij de consument te brengen. We zijn zelf heel erg enthousiast en tevreden: de trams hebben onze Efteling iconen tot leven kunnen brengen!

Alexia Nuyens - Marketing Manager België & Frankrijk bij Efteling

Een betoverende campagne

Deze out-of-home campagne zorgde ervoor dat het attractiepark in het hoofd én hart van potentiële bezoekers kwam. De gekendste attracties van het park werden in een wonderlijk tafereel afgebeeld op de tram. Hierdoor voelde een groot publiek zich aangetrokken door verwondering voor groot en klein.

De gekozen formaten staan garant voor impact in de stad en een groot bereik. Met hun eigen unieke look-and-feel kon Efteling hun stempel drukken binnen de gekozen regio’s en hun aantal fans en bezoekers vanuit België verhogen.

  • Tram full wrap Efteling 11
  • Tram full wrap Efteling 19

Deze campagne op het openbaar vervoer kwam tot stand door Initiative die de mediaplanning- en buying voor z’n rekening nam, in samenwerking met OOH-specialist Rapport. Het design en de creatie van de trams werd gerealiseerd door interne diensten van Efteling.

Twin seaside - Efteling

Gerelateerde posts

Tram full wrap - Rolex

Rolex verovert opnieuw de stad van de mode

Al drie jaar na elkaar claimt Rolex een Antwerpse full wrap tram, om hun Tudor-verhaal te vertellen. En geef toe, geen betere plaats dan de stad van de mode...

Lees meer
24 Pharma Full wrap Gent 17

De impact van een 42 meter lange beklede tram

De online apotheek 24pharma schakelt Lijncom in om volop in te zetten op brand awareness. Net zoals hun supersnelle service zetten ze maximaal in op pijlsnel...

Lees meer

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.