Bus Full wrap Vlaamse Veerkracht

Vlaamse Veerkracht campagne zet vol in op duurzaamheid en innovatie

Via de Vlaamse Veerkracht campagne zet de Vlaamse overheid vol in op meer schoon vervoer en wil ze de vooruitgang in Vlaanderen een boost geven. Door specifiek te adverteren op elektrische en hybride bussen, verspreidt onze overheid deze positieve boodschap over heel Vlaanderen.

Meer Vlaamse Veerkracht

De Vlaamse overheid zet het ‘Vlaamse Veerkracht’-plan op poten. Een ambitieus investeringsplan van 4,3 miljard in heel uiteenlopende domeinen, van cultuur tot sport, van onderwijs tot de zorgsector en van technologie tot milieu.


>> Bekijk het volledige interview met Minister Lydia Peeters onderaan deze pagina
Lydia Peeters
We willen de economie opnieuw een boost geven en ons relanceplan extra in de picture brengen. Vandaar dat deze campagne belangrijk is zodat iedereen weet dat we investeren in duurzame verplaatsingen.

Lydia Peeters - Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken

In de heropbouw van Vlaanderen wil de Vlaamse overheid vooral elke Vlaming betrekken en veerkracht creëren doorheen héél Vlaanderen. In hun grootschalige communicatiecampagne wordt ook de bus ingezet om deze boodschap uit te dragen van West-Vlaanderen tot Limburg. De Vlaamse Veerkracht wordt op deze manier bekend gemaakt bij een verspreid & veelzijdig publiek. 250 bussen rijden sinds 16 augustus doorheen Vlaamse steden en gemeentes, terwijl 3 volledig beklede bussen in Antwerpen, Gent en Leuven de boodschap verkondigen in de stad.

Bus full wrap Vlaamse Veerkracht 4
Bus full wrap Vlaamse Veerkracht 2
Bekijk het volledige interview met Minister Lydia Peeters onderaan deze pagina.
Bus Window side Veerkracht 11
We willen dat de bussen deze campagne kunnen uitdragen, want bussen zijn continu in het straatbeeld en hebben daardoor een veel groter bereik dan stilstaande panelen.

Lydia Peeters - Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare werken

Het is OOH-specialist Kinetic, die samen met Mindshare, zorgde voor een correcte media spreiding en uitvoering.

Meer duurzaam openbaar vervoer

De Vlaamse overheid wil met dit plan investeren in het klimaat, innovatie boosten en inzetten op de transitie naar meer duurzaamheid. Daarom kiezen ze bewust om in de steden uitsluitend te adverteren op elektrische of hybride bussen. De 3 volledige beklede bussen ondersteunen dan ook de doelstelling om de samenleving te verduurzamen.

Bus Full wrap Vlaamse Veerkracht

Meer vooruitgang dan ooit

Vooruitgang is de gemene deler van alle speerpunten die vooropgesteld zijn. Maar vooruitgang zien we ook in het unieke ontwerp van de 2m2 advertentieformaat.

LDV United, die de ‘meer dan ooit’-campagne ontwikkelde voor de Vlaamse overheid, maakt in alle uitwerkingen gebruik van gele accolades. Deze visuele eyecatchers zoomen in op de bestedingen die de Vlaamse overheid de komende jaren zal maken.

Door te werken met een transparant vinyl maakt de reizigers op de bus ook deel uit van de campagne. Een opvallend concept om zo de investeringen relevant te maken voor elke Vlaming.

Bus Window side Veerkracht 2
Bus Window side Veerkracht 31
Bus Window side Veerkracht 18

Bekijk het volledige interview met Minister Peeters over de heropbouw van Vlaanderen

Uw browser voldoet niet aan de minimale vereisten om deze website te bekijken. Onderstaande browsers zijn compatibel. Mocht je geen van deze browsers hebben, klik dan op het icoontje om de gewenste browser te downloaden.