Stepstone Superside16m25

StepStone: onderweg naar een nieuwe job

StepStone, het online jobplatform, ging in januari van start met een impactvolle brandingcampagne in de noordrand van Brussel.
KILIAN
Adverteren op de trambus leek ons een logische manier om snel en efficiënt een grote doelgroep aan te spreken

Killian Cramers - B2C Marketing Manager StepStone

Om doelgericht zoveel mogelijk reizigers te laten kennis maken met de Belgische jobsite werden maar liefst 10 van de 14 trambussen ingeschakeld die die gedurende de komende maanden dagelijks onderweg zijn in de noordrand van Brussel. StepStone koos voor het gloednieuwe Super side 16m2 formaat, het grootste formaat mogelijk op de trambus, wat garant staat voor impact bij het doelpubliek.

De regio rond de Brusselse ring is een fel begeerde regio voor adverteerders. Niet alleen omdat het bereik daar groot is maar ook omdat het dagelijkse publiek bestaat uit ondernemende en actieve mensen van en naar het werk of de school en universiteit. Latente werkzoekers, HR profielen en schoolverlaters worden door een campagne op de trambus optimaal bereikt.

StepStone wil net die actieve doelgroepen bereiken om hun online platform te promoten. De keuze voor de trambus is dan ook logisch aangezien deze meermaals per uur de belangrijkste en drukbezochtste locaties in de regio met elkaar verbindt en een campagne zo ook op repititie werkt. Dankzij deze vaste route is het juiste bereik van de StepStone-campagne verzekerd!

Plannetje 2x 3

Out of home reclame, een must, ook voor een online platform

StepStone is een zuiver online platform maar ondersteunt slim zijn naambekendheid via het openbaar vervoer en out of home. De adverteerder is rotsvast overtuigd van de meerwaarde van buitenreclame voor hun digitaal platform. Aanwezigheid in het straatbeeld zorgt ervoor dat StepStone top of mind is in een belangrijke regio en het merk ook vertrouwen inboezemt.

KILIAN
Hoewel we sterk inzetten op digitale campagnes bij StepStone, blijft een dergelijke trambuscampagne – zeker op zo’n groot formaat – iets tastbaars voor Belgische pendelaars & werkzoekenden.

Killian Cramers - B2C Marketing Manager StepStone

De resultaten spreken voor zich: de reclamecampagnes van StepStone op openbaar vervoer leveren op. Enerzijds door een verhoging van nieuwe kandidaten op de jobsite en anderzijds door de vele reacties en getuigenissen van kennissen en klanten die de campagne in het straatbeeld hebben gezien.

Lijncom helpt jou graag verder met jouw campagne

Killian Cramers bevestigt een zeer positieve samenwerking met Lijncom. Voor meer info, inspiratie of advies kan je vrijblijvend contact opnemen met Ingrid Vermoesen, accountmanager Vlaams-Brabant.

KILIAN
Niet alleen weet onze contactpersoon Ingrid steeds onze vragen vlot te beantwoorden, ook denkt ze heel proactief mee.

Killian Cramers - B2C Marketing Manager StepStone

Articles connexes

Uzbrussel4 large

L’UZ Brussel inspire…

L'Hôpital Universitaire flamand de Bruxelles a choisi l’imposant tram-bus bruxellois pour véhiculer sa dernière campagne RH. Résultat ? 60% de candidatures...

En savoir plus

Votre navigateur ne remplit pas les conditions minimales requises pour afficher ce site web. Les navigateurs ci-dessous sont compatibles. Si vous ne disposez pas de l'un de ces navigateurs, cliquez sur l'icône pour télécharger le navigateur souhaité.